De laatste weken nog heerlijk genieten! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Eline Nijenkamp - WaarBenJij.nu De laatste weken nog heerlijk genieten! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Eline Nijenkamp - WaarBenJij.nu

De laatste weken nog heerlijk genieten!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

04 December 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Project afgerond bij de Alma School, laatste verslagen afronden en dan.. VAKANTIE! We hebben eind november afscheid genomen van de Alma School en van de SPD. Es en ik hebben getrakteerd op heerlijke NL koek, zoals stroopwafels, boterkoek, zelfgemaakte speculaas en bitterballen! Het personeel van de Alma School heeft ontzettend genoten van deze lekkernijen. Hierna is het tijd om iedereen gedag te zeggen, wat een geweldige tijd heb ik gehad op de Alma School!

De kinderen zijn mij ontzettend dierbaar geworden, ik heb ze niet vanwege de handicap leren kennen maar door de prachtige persoonlijkheden welke hierachter schuilen! Het personeel is ontzettend liefdevol geweest en ik ga ze zeker missen. Voor ons project hebben we ontzettend veel support gehad van de Alma School en iedereen is altijd geïnteresseerd geweest. Het project heeft als uitkomst gegeven dat we door middel van de Sherborne therapie de kinderen meer zelfvertrouwen kunnen geven, de kinderen tonen meer initiatief en leren beter en soms ook geduldiger omgaan met leeftijdsgenoten. De kinderen hebben in deze 3 maanden mij naam leren uitspreken: ‘Teacher Eline’! haha! Lieve kinderen!

Aankomende weken is het vol met leuke dingen! Mensen nog ontmoeten en alvast gedag zeggen, kerstvieringen bezoeken rondom Pretoria, lekker braaien met vrienden en kennissen welke we opgebouwd hebben.
Es en ik gaan nog enkele dagen lekker samen op vakantie naar Drakensbergen, zo’n 450 km van Centurion om te genieten en dit fantastische avontuur af te sluiten! Lekker in de bergen, hiken, zonnen en genieten! En de tijd is bijna daar… Koen komt naar Zuid-Afrika! Ik kijk hier ontzettend naar uit om hem ook dit prachtige land te laten zien!! Op 14 december vliegen we samen naar Kaapstad om hier onze vakantie voort te zetten en te genieten het zuidelijke stukje Zuid-Afrika met zon, zee, strand en vele wijnplaatsen!

De tijd vliegt, want na deze avonturen vliegen we 23 december terug naar NL om een heerlijk kerstfeest te hebben met mijn lieve familie!
De verhalen vanuit Kaapstad komen zeker ook nog online!

Heel veel liefs vanuit Zuid-Afrika en tot snel! xxxx

• 04 December 2014 - 15:31

Eline:

Het klinkt echt geweldig allemaal Elien! Geniet er nog even van en tot snel! :) Liefs

• 04 December 2014 - 15:57

Gerda Tepperik:

Hoi Eline geniet nog maar lekker daar, dit heb je wel verdient.
    Al die tijd dat jij daar zat keek ik uit naar jou verhalen.
    Ook Geert las jou verhalen.
    Nog een hele fijne tijd daar,ook straks met Coen .
    Tot de Kerstdagen dan maar.
    Gr Geert Gerda

• 04 December 2014 - 17:24

Papa, Mama En Carmen:

De laatste weekjes!! Nog heel veel plezier!! We zien uit naar kerst!

• 04 December 2014 - 17:29

Dodi En Wouter:

bijna ben je weer thuis!!! We kijken er erg naar uit om je weer te zien en om
    al je verhalen in reallife te horen. Helaas wordt dat pas in het nieuwe jaar, 2015, want met de kerstvakantie zijn wij weer les aan het geven in Flachau.

Lieve Eline geniet van je laatste weken. Nu wordt het echt aftellen....

Dikke kus en knuffel vanuit het koude Nederland!

Dodi en Wouter

• 04 December 2014 - 19:00

Astrid Van Engeland:

Lieve Eline,

Wat is het toch iedere keer genieten van je verhalen en ervaringen.
    En vooral wat fijn dat je hey zo goed maakt er er ook zoveel geleerd hebt.
    Dit pakken ze nooit meet af. Het is een verrijking voor de rest van je leven!
    Geniet daarom nu nog even dubbel em dwars van de dagen en weken die je nog hebt.
    Tot straks weer in ons koude winterse landje!

Liefs, Astrid

• 04 December 2014 - 19:34

Trudy Ter Horst:

Ha Eline

Al jouw reisverslagen natuurlijk gevolgd, wat een geweldige tijd heb je daar gehad.
    Maak er nog een paar mooie weken van ook straks samen met Koen!

We zien je met Kerst.

Lieve groetjes, Jan,Trudy en Wouter

• 04 December 2014 - 20:35

José Reuvekamp:

Hoi Eline,

Ik zit je verslag met tranen in mijn ogen te lezen!
    Wat een mooie tijd heb je daar beleeft. En binnenkort met jouw Koen nog lekker samen genieten.
    Maar het mooiste is dat we je binnenkort weer echt gaan zien. Samen bij Oma in de keuken al jouw verhalen horen. Wij zien er nu al naar uit.
    Liefs Frans, José, Meggy en Megan.

• 04 December 2014 - 23:05

Sonia En Marcel Postma:

Hoi Eline en Esther,wat een leuk verhaal.Het is fijn dat we dat ook zo mochten meemaken.Want wat een belevenissen hebben jullie daar opgedaan dat is met geen pen te beschrijven. En wat is die tijd voorbij gevlogen. Het aftellen kan nu echt beginnen! Geniet nog samen van jullie welverdiende vakantie en dan daarna nog een verrassende vakantie samen met Koen. We kijken er ook naar uit om jou weer te zien en de rest van je super verhalen te horen met Kerst . Tot dan heel veel liefs en groetjes , marcel en Sonia.

• 05 December 2014 - 09:00

Femke:

Lieve Elien,
    Ben zo blij voor je dat je al dot leuks mag meemaken met al die leuke ervaringen! Echt super om te lezen dat het goed met je gaat. En straks nog lekker een tijdje met Koen!
    We missen je!

Liefs Fem

• 05 December 2014 - 12:26

Kaja:

Wat een mooie, fijne verhalen elke keer! Het blijf bijzonder allemaal, heerlijk genieten daar en dan snel Koen weer zien :) heel veel plezier samen!

Liefs, Kaja